Selvbetjening

27-01-2025

Kundetilfredshed i fokus: Sådan vurderer vores kunder os

Kunderne er tilfredse med DIN Forsyning. I hvert fald hvis man spørger 2.133 tilfældigt udvalgte privatkunder i Esbjerg og Varde kommuner. Det var præcis det, vi gjorde i november måned, da vi satte gang i vores første kundetilfredshedsundersøgelse på tværs af hele vores forretning. Nu viser resultatet, at tilfredsheden er fin på tværs af vores services, leverancer og forsyningsarter. Samtidig står det klart, at der er områder, hvor vi kan og vil forbedre os.

 

Kunderne er overordnet tilfredse

I kundetilfredshedsundersøgelsen, som vi har lavet i samarbejde med analysebureauet Interresearch, bliver kunden bedt om at vurdere forskellige spørgsmål på en syvpointskala, hvor 7 er det bedste.

DIN Forsyning scorer 5,9 på samlet tilfredshed. Mange andre af landets forsyningsselskaber gennemfører en tilsvarende undersøgelse som den, vi har lavet, hvilket giver mulighed for at sammenligne på tværs. Scoren på de 5,9 er fuldstændig på linje med det branchebenchmark, som Interresearch arbejder med.

Som en del af undersøgelsen har vi også kigget nærmere på, hvor let det er at være kunde hos os – vi har målt på en såkaldt CES-score (Customer Effort Score). Her scorer DIN Forsyning 5,7, hvilket også er på niveau med branchebenchmarket.

Undersøgelsens resultater viser også, at vores kunder oplever en stor driftsikkerhed inden for alle forsyningsområder.

Ifølge Helle Damm-Henrichsen, direktør i DIN Forsyning, er forsyningsselskabet ganske tilfredse med de overordnede resultater:

Vi er glade for, at kunderne synes, at vi leverer god service og gode produkter. Det overordnede resultat kan vi kun være glade for, men vi har selvfølgelig allermest fokus på det, vi kan gøre bedre.”

Mere fokus på klima og miljø

Selvom meget således ser positivt ud, når man dykker ned i undersøgelsens resultater, er der også plads til forbedring. For eksempel viser resultaterne, at en stor del af kunderne ikke mener, at vi informerer dem tilstrækkeligt om, hvad vi i DIN Forsyning gør for at beskytte miljøet og klimaet, og hvad man selv kan gøre som kunde for at bidrage. Ifølge Helle Damm-Henrichsen er det noget, DIN Forsyning kommer til at gøre noget ved:

I DIN Forsyning arbejder vi med nogle ambitiøse mål i forhold til den grønne omstilling. Derfor er det selvfølgelig vigtigt for os, at kunderne ved, hvor meget vi rent faktisk gør på det område – og ikke mindst hvad de selv kan gøre. Vi kan kun nå vores mål i tæt samarbejde med vores kunder, så informationsniveauet kommer vi til at gøre noget ved - det kan jeg godt love.”

Læs mere om vores strategi 2030 og om, hvordan vi vil gå fra at være dygtige til bæredygtige her.

Mange tilmeldte til kundepanel

Som et led i vores arbejde med at styrke samarbejdet med vores kunder har vi lavet vores eget kundepanel. Kundepanelet får en vigtig rolle i at være med til at sikre, at DIN Forsyning hele tiden udvikler sig i den rigtige retning. Mange af de kunder, der har deltaget i kundetilfredshedsundersøgelsen, har valgt at blive en del af vores kundepanel.

Læs mere om vores kundepanel her.

Undersøgelsen har givet os nogle værdifulde indsigter, som vi glæder os til at arbejde videre med.

Stor tak til alle, der har deltaget i undersøgelsen.

Vent venligst...