Selvbetjening

22-09-2017

Få sms ved driftsforstyrrelser

I forbindelse med kogeanbefalingen i Ribe udsendte vi sms’er til vores kunder tilknyttet Skindermarkens Vandværk. Vi har efterfølgende fået en del henvendelser fra kunder, der ikke havde fået sms’en.

Vi har et system, der snakker sammen med telefonselskabernes databaser. Rent praktisk beder vi systemet om at sende en sms til en given adresse, hvorefter den slår op i databaserne og finder nummeret. Det svarer til at slå op i telefonbogen på fx 118.dk eller krak.dk

Mange har ikke deres mobilnummer til at stå i disse telefonbøger. Det kan fx være fordi deres telefon er betalt af firmaet og derfor registreret på firmaadressen. Vi oplever også en del fejl i databaserne, fordi tele-selskaberne ikke får flyttet adressen ved flytning.

En anden grund kan være, at du bor i en boligforening og ikke afegner direkte hos os. Hvis fx en boligforening har 10 huse, så har i kun registreret den adresse, som betaler fakturaen. Her bør du tilmelde dig den adresse, som er registreret i vores system. Det kan derfor være en god ide at kontakte os, så vi kan slå området op og finde den præcise adresse. For at overholde regler på området må vi nemlig kun sende ud til vores kunder, og hvis nr. 1 betaler fakturaen, er nr. 5 ikke nødvendigvis registreret som kunde. Så kan du tilmelde dig nr. 1, da driftsforstyrrelsen sandsynligvis vil gælde begge numre.

Tilmeld dig manuelt
Hvad gør du så, når du har fx firmatelefon? På dinforsyning.dk/sms kan du nederst tilmelde dig manuelt. Her kan du indtaste dit nummer og tilknytte en hvilken som helst adresse i vores forsyningsområde.

Så bor du i Ribe og fik ikke vores sms om kogeanbefaling, kan du tilmelde dit mobilnummer på dinforsyning.dk/sms. Så vil du modtage en ny sms, når Esbjerg Kommune ophæver påbuddet på kogeanbefaling.

Vent venligst...