Selvbetjening

30-10-2015

8.000 kunder skal have nye vandmålere

Vores vandkunder i Ribe og Bramming området skal nu have udskiftet deres vandmåler. Mange af målerne var udtjente og skulle udskiftes inden for en kort årrække, så vi vurderede, at det bedst kunne betale sig at udskifte alle målere og få fordelene med det samme.

Prisen på målerne bliver betalt over taksterne og kunderne skal derfor ikke selv betale for måleren. Dog kan det være, de bliver nødt til at skifte nogle stopventiler, så måleren kan skiftes. Stopventilerne sidder nemlig på kundens system.
De nye målere har en række fordele, så de på længere sigt bliver en gevinst for både os og kunderne.

Selve udskiftningen kommer i udbud blandt lokale og nationale vvs-firmaer senere på året. Monteringsarbejdet af de 8.000 målere påtænkes at gå i gang i foråret 2016.

Mere præcise data
Hvert år oplever vi fejlagtige og glemsomme aflæsninger, som medfører ekstra udgifter og administration. Det undgås fremover, når kunderne ikke længere skal aflæse vandmåleren.

Opdager lækager hurtigere
Den nye vandmåler viser selvfølgelig vandforbruget på måleren, som du som kunde er vant til. Den nye vandmåler kan dog vise helt ned til én liter, og den har indbygget alarm ved lækager. Dermed kan den opdage en rørsprængning på en vandledning eller et løbende toilet.

Vi får også bedre kontrol med overvågningen af ledningsnettet. Med de nye målere kan eventuelle vandbrud i vejen lokaliseres langt hurtigere end tidligere.

Måleren leveres af firmaet Diehl Metering, hvis danske afdeling holder til i Esbjerg.

Samarbejde med Bramming Fjernvarme
For at kunne hente data hjem fra vandmålerne, skal der opsættes små antenner rundt omkring. Fordi Bramming Fjernvarme allerede har intelligente varmemålere i deres område, har vi indgået et samarbejde om brugen af deres antenner.

Uden for Bramming by og i Ribe samt oplandet, vil der blive installeret og monteret et netværk til hjemtagning af vanddata.

Vent venligst...