Selvbetjening

01-12-2016

Renovering af vandledningen på Mølledammen, Varde

På Mølledammen i Varde skal Varde kommune have udlagt nyt asfalt, og det er selvfølgelig rigtig træls for beboerne at få fin ny asfalt på, hvorefter vi kommer og graver i det. Da vandledningen var af PVC og fra 1970, og tee-stykker og anboringer var af aluminium, som har det med at gå i stykker efter en årrække, valgte vi at udskifte vandledningen med stikledninger og stophaner inden Varde Kommunes asfalthold kommer forbi.

Tit er det eksterne firmaer, der laver arbejdet for os, og derfor ikke vores medarbejdere, der dagligt er på pladsen. For at blive endnu bedre til vores ledningsrenoveringer, har vi brug for at komme i dialog med vores kunder. Derfor har vi forsøgt os med en evaluering på Mølledammen, hvor alle beboere fik et brev i postkassen med syv små spørgsmål omkring vores information og opgravning.

Ud af de 45 beboere, svarede de 24 på spørgsmålene, og heldigvis havde mange skrevet små kommentarer på, så vi kunne få svarene uddybet.

Ud fra svarene kan vi se, at 100 % er tilfredse med vores informationsbrev før vi startede og med vores sms-service under projektet, men en enkelt kunne godt tænke sig mere personlig kontakt med os i løbet af renoveringen, og en enkelt synes også, vi kunne have gjort det bedre efter arbejdet på hans egen grund.

Vi er rigtig glade for resultatet, da det viser mange ting virker. Vi har udskiftet 675 meter hovedledning, 250 meter stikledning og 45 stophaner med opgravning på privat grund over syv uger, så vores opgravninger har påvirket rigtig meget.

Nu vil vi kigge på, om andre projekter også skal have et servicetjek, så vi kan blive endnu bedre. 

*På billedet ses en ansporingsbøjle i aluminium fra Mølledammen. Bøjlerne bruges til at sætte pvc-rørerne sammen, og når aluminiumet går i stykker, har vi et brud. 45 gamle ansporingsbøjler er derfor 45 potentielle brud med opgravning til følge.

Vent venligst...