Selvbetjening

Priser for DIN Forsyning Affald A/S

Nedenfor finder du priserne for affald og genbrug i 2022.

Restaffald og madaffald

Restaffald og madaffald todelte skraldespande - Privat helårsbolig.

Tømning hver 14. dag:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Todelt 240 L skraldespand

881,00

1.101,25

Todelt 400 L skraldespand

1.180,00

1.475,00

Todelt 660 L skraldespand

1.622,00

2.027,50

 

Restaffald og madaffald todelte skraldespande - Institutioner og andels- og boligforeninger.

Tømning hver 14. dag:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Todelt 240 L skraldespand

881,00

1.101,25

Todelt 400 L skraldespand

1.180,00

1.475,00

Todelt 660 L skraldespand

1.622,00

2.027,50

     

Tømning hver uge:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Todelt 240 L skraldespand

1.651,00

2.063,75

Todelt 400 L skraldespand

2.251,00

2.813,75

Todelt 660 L skraldespand

3.135,00

3.918,75

 

Restaffald 1-kammer skraldespande - Institutioner, erhverv og andels- og boligforeninger, og udlejningsejendomme med flere boliger.

Tømning hver 14. dag:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

140 L skraldespand

667,00

833,75

160 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

667,00

833,75

240 L skraldespand

881,00

1.101,25

360 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

1.123,00

1.403,75

400 L skraldespand

1.180,00

1.475,00

660 L skraldespand

1.622,00

2.027,50

     

Tømning hver uge:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

140 L skraldespand

1.224,00

1.530,00

160 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

1.224,00

1.530,00

240 L skraldespand

1.651,00

2.063,75

360 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

2.137,00

2.671,25

400 L skraldespand

2.251,00

2.813,75

660 L skraldespand

3.135,00

3.918,75

* Skraldespande kan ikke genbestilles, da skraldespandstypen er udgået

 

Madaffald 1-kammer skraldespande - Institutioner og andels- og boligforeninger

Institutioner og boligforeninger:

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

140 L skraldespand madaffald, hver 14. dag

667,00

833,75

140 L skraldespand madaffald, hver uge

1.224,00

1.530,00

 

Restaffald 1-kammer skraldespande - Private sommerhuse

Tømning efter sæson (ca. 36 gange pr år):

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

80 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

723,00

903,75

140 L skraldespand

881,00

1.101,25

160 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

881,00

1.101,25

240 L skraldespand

1.177,00

1.471,25

360 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

1.513,00

1.891,25

400 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

1.592,00

1.990,00

660 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

2.204,00

2.755,00

 

Tømning hver uge

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

80 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

995,00

1.243,75

140 L skraldespand

1.224,00

1.530,00

160 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

1.223,00

1.528,75

240 L skraldespand

1.651,00

2.063,75

360 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

2.137,00

2.671,25

400 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

2.251,00

2.813,75

660 L skraldespand (kan ikke genbestilles)*

3.135,00

3.918,75

     

Centraltømning (bringeordning)

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Centraltømning sommerhus (Ordningen udfases i 2025)

397,00

496,25

Nedgravede affaldsløsninger ved institutioner og andels- og boligforeninger, og udlejningsejendomme med flere boliger.

Restaffald

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Nedgravet affaldsløsning 3 m3, hver uge

16.629,00

20.786,25

Nedgravet affaldsløsning 5 m3, hver uge

20.366,00

25.457,50

Nedgravet affaldsløsning 3 m3, hver 14. dag

8.480,00

10.600,00

Nedgravet affaldsløsning 5 m3, hver 14. dag

10.458,00

13.072,50

     

Madaffald

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Nedgravet affaldsløsning 3 m3, hver uge

16.629,00

20.786,25

Nedgravet affaldsløsning 5 m3, hver uge

20.366,00

25.457,50

Nedgravet affaldsløsning 3 m3, hver 14. dag

8.480,00

10.600,00

Nedgravet affaldsløsning 5 m3, hver 14. dag

10.458,00

13.072,50

Genbrugsordning

Private

 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Bidrag til genbrugsordning* pr. boligenhed/sommerhus

1.422,00

1.777,50

Pr. klublejlighed/plejebolig

711,00

888,75

Ekstra genbrugsspand

320,00

400,00

* Genbrugsordning dækker genbrugspladser, miljøstationer, genbrugsspand (månedstømning) mv.
 

Institutioner

 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

360 L/400 L genbrugsspand, hver 14. dag

634,00

792,00

360 L/400 L genbrugsspand, hver måned

342,00

427,75

660 L genbrugsspand, hver 14. dag

686,00

858,00

660 L genbrugsspand, hver måned

356,00

445,50

     
 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Nedgravet genbrugsløsning 3 m3, hver 14. dag

5.132,00

6.414,50

Nedgravet genbrugsløsning 3 m3, hver måned

2.566,00

3.207,25

Nedgravet genbrugsløsning 5 m3, hver 14. dag

8.553,00

10.690,75

Nedgravet genbrugsløsning 5 m3, hver måned

4.276,00

5.345,25

 

Erhvervsvirksomheder

Virksomheder kan indenfor genbrugspladsgebyret aflevere op til fem tons ikke-genanvendeligt affald på genbrugspladsen.

 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Bygge/anlægsvirksomheder:

   

- Med 0-1 ansatte

5.137,00

6.421,25

- Med 2-5 ansatte

8.814,00

11.017,50

- Med 6-10 ansatte

9.381,00

11.726,25

- Med over 10 ansatte

12.843,00

16.053,75

     

Øvrige virksomheder

1.467,00

1.833,75

     

Pris for 30 dages adgangskort er

25 % af årsprisen ovenfor.

     

Farligt affald

   

Gebyr farligt affald (200 kg. pr. år)

320,00

400,00

Asbest-henteordning

Bortskaffelse af asbest

Asbest kan ikke mere afleveres på genbrugspladserne, men privatkunder kan købe asbestsække, som vil blive afhentet på kundens adresse. Priserne er inkl. afhentning, behandling, statsafgift mv.

 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Asbestsæk stor – max. 1.000 Kg.

628,00

785,00

Asbestsæk lille – max. 200 Kg.

188,40

235,50

Øvrige ydelser og gebyrer - affald

 

Kr. ekskl. moms

Kr. inkl. moms

Grønne poser til madaffald rulle med 50 stk.*

30,00

37,50

Køkkenspand til madaffald*

65,00

81,25

Skarnbasse til ekstra sække

(mærkat købes digitalt og sættes på sækken)

24,00

30,00

Gebyr ved ændring, herunder tilmelding / framelding, afhentning af spande osv.

200,00

250,00

Gebyr ved ændring af tømningsfrekvens

100,00

125,00

Ekstra tømning pr. spand

100,00

125,00

Specialtømning pr. spand

400,00

500,00

Ekstra tømning nedgravet affaldsløsning (fx ved mistet bilnøgle)

3.500,00

4.375,00

Erstatning af ødelagte/bortkomne spande inkl. levering:

140 L med brun låg

140 L med grå låg

240 L med grå restaffald

240 L med grøn låg (genbrugsspand)

400 L med grå låg

400 L med grøn låg

400 L med blå låg

660 L med grå låg

660 L med grøn låg

660 L med blå låg

376,00

376,00

480,00

486,00

1.025,00

1.025,00

1.034,00

1.114,00

1.114,00

1.123,00


470,00

470,00

600,00

607,50

1.281,25

1.281,25

1.292,50

1.392,50

1.392,50

1.403,75

* Skal bestilles på dinforsyning.dk og afhentes efterfølgende på valgfri genbrugsplads mod fremvisning af kvittering.

 

Affaldsspande

  • Spande, der leveres, er DIN Forsyning Affald A/S ejendom, og der skal ikke betales investeringsbidrag. Leverede spande kan være brugte og rengjorte spande. Der opkræves udkørselsgebyr for levering af spande.
  • Ved specialtømning, hvor kommunen har givet dispensation for renovatørens afhentning af affald ved ejendommen, vil tømningsprisen pr. spand blive tillagt de faktiske omkostninger i forbindelse hermed. Specialtømning bruges ved tømning af spande, hvor særlige forhold og regler ikke er overholdt. (Tilfælde hvor bl.a. adgangsvejen ikke opfylder kravene til stigninger, trapper, løst grus m.m.).

 

Afmelding af dagrenovation og genbrugsordninger

  • Afmelding af ordning for dagrenovation kan kun ske, hvis huset er ubeboet. Ejendommen skal tilmeldes, så snart den atter er beboet. Afmelding kan maksimalt ske for en periode på 6 måneder ad gangen. Der gives ikke fritagelse for betaling af bidrag til genbrugsordninger.
  • Ansøgning om fritagelse skal ske skriftligt til DIN Forsyning via DIN Forsynings hjemmeside. Ved fritagelse bliver spandene afhentet, og der opkræves afhentningsgebyr.
  • Genbrugsordning kan kun afmeldes ved permanent nedrivning af en ejendom. Dokumentation skal være i form at færdigmelding i BBR (Bygnings- og Boligregistret). Dokumentation for nedrivning påhviler kunden. DIN Forsyning modtager ikke automatisk besked fra BBR vedr. nedrivninger.

Øvrige ydelser og gebyrer - generelt

Gebyrer vedr. indberetning af måleraflæsninger

Kr. inkl. moms

Indberetning af måleraflæsninger via hjemmesiden

Gratis

Indberetning af måleraflæsninger via aflæsningskort

Almindelig porto

Aflæsningsgebyr - måleraflæsning af målerkontrollør ifølge aftale

300,00

Aflæsningsgebyr - måleraflæsning af målerkontrollør ved manglende indberetning af aflæsninger eller manglende indsendelse af selvaflæsningskort

300,00

Gebyr for skønnet aflæsning ét år i træk - pålægges installationer, hvor vi

ikke har modtaget aflæsninger i ét år.

Gebyr for indhentning af måleraflæsning via Fogedretten inkl. låsesmed i tilfælde, hvor målerkontrollør nægtes adgang

300,00

Efter regning

   

Gebyrer ved manglende betaling

Kr. momsfri

Rykkergebyr pr. rykkerskrivelse

100,00

Ved for sen indbetaling tilskrives renter med

8% p.a.

Restancebesøg/Lukkebesøg af Varme, Vand og Spildevand
Heri inkluderet genoplukning indenfor normal arbejdstid, når hele restancen er betalt.

975,00

Restancebesøg/Lukkebesøg af Varme, Vand og Spildevand
Heri inkluderet genoplukning udenfor normal arbejdstid, når hele restancen er betalt.

1.950,00

Gebyr for oprettelse af Betalingsaftale

150,00

Gebyr ved fogedsag inkl. låsesmed

Sikring af vandinstallation, hvor kunden uden tilladelse selv har genåbnet for

syningsarten efter lukkebesøg

Efter regning

Efter regning

Kompensationsbeløb for erhvervsdrivende

310,00

   

Øvrige gebyrer

Kr. inkl. moms

Ekstraordinær afregning – Slutafregning af en installation

150,00

Administrationsgebyr i forbindelse med flytteopgørelse

150,00

Minimumsbeløb/bagatelgrænse
Vi opkræver eller udbetaler ikke beløb under bagatelgrænsen på en opgørelse.

På aconto-rater overføres beløbet til næste opgørelse.

50,00

Administrationsgebyr pr. faktura - Fakturaer tilmeldt Betalingsservice fritages

50,00

Ekspeditionsgebyr for fremsendelse af fakturakopi

50,00

   

 

Rykkerprocedure

DIN Forsynings betalingsbetingelser er: Løbende måned + 1 dag.

Er fakturaen ikke betalt på forfaldsdagen, indgår restancen i vores almindelige rykkerprocedure:

  • Rykker 1 sendes senest 12 dage efter forfaldsdato. Her tillægges renter samt rykkergebyr.
  • Rykker 2 sendes efter yderligere 15 dage. Denne indeholder lukkevarsel samt tidspunkt for lukning. Renter og rykkergebyr tillægges også denne rykker.
  • Senest 18 dage efter forfaldsdatoen på Rykker 2, vil der blive lukket for forsyningsarten uden yderligere varsel. Der vil blive tillagt et gebyr for lukkebesøg.
  • Efter lukning af en forsyningsart overgives restancen til inkasso for inddrivelse.

Er lukningen iværksat, tillægges lukkegebyr. Der vil først blive genåbnet for forsyningsarten, når hele restancen inkl. lukkegebyret er betalt.

 

Renter

Ved for sen betaling vil der blive beregnet renter iflg. renteloven. Renten tilskrives hver måned, regnet fra forfaldsdato. Renten påføres næste faktura.

 

Betalingsaftale

Det er muligt at indgå en betalingsaftale hos os. Dog betinger vi os, at betalingsaftalen er afsluttet og beløbet indbetalt, inden vi opkræver næste regning. Der vil blive opkrævet et gebyr for oprettelse af en betalingsaftale, og aftalen skal være indgået, inden en restancelukning er iværksat.

Samlet prisblad til download

Klik nedenfor for at downloade vores prisblade for vores forsyningsarter i henholdsvis Esbjerg og Varde kommuner.

Vent venligst...
loading